عبدالحمید قدیریان در گفت و گو با خبرگزاری قدس؛ همه فطرت های پاک از جمله هنرمندان به جنایات ظالمان واکنش نشان می دهند


عبدالحمید قدیریان در گفت و گو اختصاصی با خبرگزاری قدس؛

همه فطرت های پاک از جمله هنرمندان به جنایات ظالمان واکنش نشان می دهند

عبدالحمید قدیریان علت کم رنگ بودن اقبال هنرمندان ایرانی به موضوعات روز در جهان را سیاسیون دانست و گفت سیاسیون مبحث جنگ در غزه را خیلی سطحی تحلیل می کنند.

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)، عبدالحمید قدیریان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار قدسنا درباره نمایشگاه پوستر «قاب غمگین» که به همت موزه هنرهای معاصر فلسطین در تهران در حال برگزاری است گفت: مجموعه آثاری که در گذشته و در حال حاضر با موضوع فلسطین خلق شده و به نمایشگاه ارسال شده است نشان از دغدغه این هنرمندان داشته است که قابل تقدیر است.

وی در ادامه گفت: این نمایشگاه و نمایشگاه هایی از این نوع، در شرایط کنونی آنچنان که بایست مخاطب را اقناع نمی کند چرا که حجم عظیم اتفاقاتی که امروزه در غزه و در جهان رخ می دهد بسیار گسترده است و هنرمندان به دلایلی پا به پای این اتفاقات، تولید اثر نمی کنند و این جای دلخوری و نگرانی دارد.

قدیریان افزود: لازم است هنرمندان نسبت به وقایع، تحلیل و تبیین حقیقت گرا داشته باشند تا بتوانند آثاری تاثیرگذار تولید نمایند تا برای آیندگان تاریخی، تصویری از حال و هوای این دوران را به یادگار گذارند.

این هنرمند و منتقد هنری خاطر نشان کرد: از دلایلی که به موضوع جنگ در غزه آنچنان که لازم است پرداخته نمی شود رویکردی است که سیاسیون بر آن اصرار دارند. متاسفانه سیاسیون مبحث غزه را خیلی سطحی تحلیل می کنند. البته منظور سیاسیون در چهار چوب خودشان شاید درست و معقول باشد ولی برای هنرمندان تولید انگیزه نمی کند.

وی افزود: نگاه سیاسیون به فلسطین در طول زمان باعث بیشتر شدن فاصله هنرمندان با این گونه وقایع شده است. تا همین چند سال پیش شعار نه غزه و نه لبنان می شنیدیم و این شعارهای اشتباه، به غیر از برنامه ها و فتنه های دشمن، ثمره رویکردهای توجیهی سیاسیون و متفکرین داخلی بود، چرا که وقایع را درست تبیین نکردند.

قدیریان افزود: تصور این است که رویکرد قرآن به نابودی یهود و صهیونیسم بسیار منطقی و قابل تامل است چرا که قرآن از فساد یهود صهیونیست سخن میگوید که دلیلی قابل مشاهده است و همه فطرت های پاک از جمله هنرمندان به رفع فساد واکنش نشان می دهند.

وی در پایان گفت: این گونه نمایشگاه ها فرصت خوبی است که در کنار این نمایشگاه ها جلسات فکری و بررسی متفکران از وقایع باشد و یک سری از اشکالاتی که در روش فرهنگی مان وجود دارد مطرح و به بحث و گفت و گو گذاشته شود این گونه رویکرد خیلی مفید و راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام/م.د

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ | شناسه مطلب: ۳۸۶۰۱۵

دیدگاهتان را بنویسید

چهارده − دو =