به گزارش خبرگزاری تسنیم: نمایشگاه عبدالحمید قدیریان در فرهنگسرای نیاوران برپا شد

 

نمایشگاه عبدالحمید قدیریان در فرهنگسرای نیاوران برپا شد

  • ۱۷ دی ۱۴۰۱

نمایشگاه عبدالحمید قدیریان در فرهنگسرای نیاوران برپا شد

آیین گشایش نمایشگاه نقاشی و مجسمه عبدالحمید قدیریان با عنوان «نور هدی نور حسین (ع) است و بس» و رونمایی از کتاب «هم پای نور» با حضور جمعی از مسوولان در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این نمایشگاه در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد و تعداد ۴۸ عدد تابلوی نقاشی و ۶ مجسمه برنزی در معرض نمایش قرار گرفت.

این مراسم با حضور محمدَحسین نیرومند مشاور عالی وزیر در امور هنری و سینمایی، مجید شاه‌حسینی پژوهشگر و مدرس دانشگاه، محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری، مهرداد باقری رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد حبیبی مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح و جمعی از مسئولان و هنرمندان به اجرا درآمد.

در ابتدای مراسم ابوالفضل همراه، رئیس فرهنگسرای نیاوران ضمن خوش آمدگویی به مهمانان و تقدیر از آثار استاد قدیریان، برگزاری نمایشگاه مذکور را یکی از ارزشمندترین اتفاقات این مجموعه دانست و ابراز امیدواری کرد با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود و یاری هنرمندان، در جهت رشد و تعالی بیشتر اهداف فرهنگی هنری انقلاب اسلامی گام بر­داریم.

در ادامه مجید شاه‌حسینی ضمن تبریک به استاد قدیریان بابت خلق آثار ارزشمند و تایید اثر «هم پای نور» توسط رهبر معظم انقلاب، با اشاره به سوره اسراء، از خلوص هنرمندانی که از الهامات رحمانی بهره می‌برند سخن گفت و این مسیر را جدال نور و تاریکی دانست.

وی با تاکید بر اینکه آثار قدیریان به سوی ظهور است و میل به حرکت دارند، از وجود هنرمندانی که با شجاعت آدرس انقلاب اسلامی به سوی ظهور را می­‌دهند ابراز خوشحالی کرد و گفت بسیاری در این مسیر دچار لکنت می­‌شوند و نمی­‌گویند انقلاب کردیم تا مقصدمان ظهور و بهشت آخرالزمانی باشد.

محمدحسین نیرومند یکی دیگر از سخنرانان بود که در ابتدا از پیشینه آشنایی خود با عبدالحمید قدیریان گفت؛ او با بیان اینکه سال­‌ها موضوع گفت‌وگوهای ما با محوریت نگارگری ایران بوده است، گفت: نگارگری ایرانی موضوع مهمی است که تا قرن ۱۱ تکامل  می‌یابد و پس از آن نزول پیدا می­‌کند، لذا بخشی از آثار قدیریان که همراه با نگارگری است، در جهت احیای این هنر است.

همچنین عبدالحمید قدیریان، هنرمند برگزارکننده این نمایشگاه با اشاره به مقام والای شهید حاج قاسم سلیمانی، ایشان را اسوه شجاعت برشمرد و ابراز امیدواری کرد بتوانیم با الگو قرار دادن او، به سمت خدمت بیشتر به انقلاب اسلامی گام برداریم.
از دیگر جزئیات برنامه، پخش تیزر معرفی عبدالحمید قدیریان بود و در آخر با رونمایی از کتاب «هم پای نور» این رویداد فرهنگی هنری به پایان رسید.

نمایشگاه انفرادی «نورهدی نور حسین (ع) است و بس» از ۱۷ دی تا ۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران، میزبان علاقمندان است.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نوزده + نوزده =